EINDHOVEN – Op en rond het busstation bij Eindhoven Centraal is het vrijdagmiddag steeds drukker geworden met gestrande reizigers. Door de uitval van het busverkeer wachten veel mensen onder de glazen overkapping bij het Kennedyplein op informatie of alternatief vervoer.
De oorzaak is een oververhit laadstation voor de elektrische stadsbussen. Hierdoor rijden de rest van de dag geen bussen meer in Zuidoost-Brabant.
Handhavers van de vervoerder zijn aanwezig om reizigers te informeren. Zij adviseren mensen om, waar mogelijk, alternatief vervoer te regelen of zich door iemand te laten ophalen.
Op het busstation komen nog slechts incidenteel bussen aan om passagiers uit te laten stappen. Daarna vertrekken de voertuigen leeg, terwijl nieuwe busdiensten uitblijven.
U kunt ons voortaan ook volgens via Whatsapp! https://whatsapp.112nederland.nl



